Ects: 5
Predavanja: 2
Vježbi: 2
Cilj predmeta:
Stjecanje znanja i vještina potrebna za dizajniranje, implementaciju i evaluaciju grafičkih sučelja aplikacija kako bi bila prilagođena za korištenje od strane čovjeka.
Sadržaj predmeta:
Koncepti i načini korištenja podataka od strane čovjeka. Principi dizajniranja grafičkog sučelja aplikacija. Prezentiranje informacija. Vizualni i zvučni prikaz. Komunikacija čovjeka i računala korištenjem govora i unošenjem podataka. Ljudski faktori kod programiranja računala. Dizajniranje radnog okruženja.
Kompetencije:
Razumijevanje i provođenje koncepta dizajniranja grafičkog sučelja te interakcije čovjeka i računala. Razumijevanje uloge interakcije čovjeka i računala prilikom razvijanja softvera. Razumijevanje paradigmi i pravila kod dizajniranja grafičkog sučelja. Korištenje alata za implementaciju korisničkih sučelja. Razumijevanje tehnologija za evaluaciju kvalitete grafičkog sučelja.
Ishodi učenja:
Student će nakon polaganja ispita ovog predmeta moći: 1) Oblikovati grafičko sučelje aplikacije koja će optimizirati interakciju čovjeka i računala. 2) Prezentirati informacije na grafičkom sučelju na najprikladniji način za njihovo razumijevanje od strane čovjeka. 3) Odabrati vizualni ili zvučni prikaz podataka kada je to prikladnije od uobičajenog tekstualnog prikaza. 4) Predvidjeti scenarije kad je komunikaciju između čovjeka i računala najbolje izvesti korištenjem govora. 5) Predložiti dizajn radnog okruženja koji maksimizira produktivnost korisnika alata. Navedeni ishodi učenja doprinose ishodima učenja studijskog programa: – Identificirati, osmisliti i predložiti rješenje inženjerijskih problema u struci. – Modelirati ergonomska grafička sučelja. – Prezentirati vlastiti stručni rad (seminarski, diplomski, projekt,..) – Koristiti stručnu literaturu i pretraživanje dostupnih baza informacija i baza znanja.