Ects: 5
Predavanja: 3
Vježbi: 1
Cilj predmeta:
Dati studentima osnovno znanje o općim bolestima i bolestima oka da mogu prepoznati i razlučiti da li je uzrok problema s vidom bolest ili refrakcijska i heteroforična pogrešaka zdravog oka.
Sadržaj predmeta:
1. Mikrobiologija. Definicija. Podjela. Bakteriologija. Virologija. Mycologija. Parazitologija. Imunitet. 2. Ozljeda i smrt stanica. Uzroci i mehanizam stanična ozljeda. Oblici i morfologija staničnih ozljeda. Starenje stanica. 3. Upale. Akutna upala. Kronična upala. Gnojna upala. Fibrinozna. Gangrenozna.4. Mehanizam regeneracije. Obnova stanica. Obnova vezivnog tkiva. Zacjeljivanje rana. 5. Hemodinamički poremećaji, tromboza i šok. Edem. Hiperemija. Anemija. Krvarenje. Značaj gubitka krvi. Hemostaza i tromboza. 6.Poremećaji imunološkog sustava. Definicija. Stanice imunološkog sistema. Pokretljivost stanica. Tipovi reakcija preosjetljivosti. Presađivanje tkiva i mehanizmi odbacivanja presatka. Autoimune bolesti. Bolesti nedostatka imuniteta. 7. Stvaranje tumorskog tkiva. Definicija. Podjela. Osobine dobroćudnih i zloćudnih tumora. Epidemiologija. Stvaranje tumora. Otpornost na tumore. Procjena uznapredovalosti tumora. Efekti tumora na domaćinu. 8. Genetski poremećaji. Definicija. 9. Bolesti uzrokovane okolišem. Zagađivanje okoliša. Kemikalije. Fizikalne ozljede. Bolesti prehrane. 10. Bolesti sustava organa. Krvne žile. Bolesti srca. Pluća i gornji dišni putovi. Bolesti probavnog sustava. Bolesti jetre. Bolesti žlijezda sa unutrašnjim izlučivanjem. Bolesti mišićno koštanog sustava. Bolesti živčanog sustava. 11.Poremećaji metabolizma. Ugljikohidrati. Masti. Bjelančevine. Kalcij. Pigmenti. 12. Bolesti oka:. Anamneza. Bol u oku, crvenilo oka i poremećaji vida. 13. Pregled oka: položaj oka, crvenilo, vjeđni rasporak. Gonioskopija. Oftalmoskopija. Utvrđivanje oštrine vida, akomodacije, osjeta svjetla i boje. Mjerenje očnog tlaka. Elektroretinografija, evocirani vidni potencijali. Ultrazvučni pregledi i radiološki pregled. 14. Vjeđe. Položaj vjeđa, ptoza. Upale i tumori vjeđa. Ozljede vjeđa. 15. Suzni pribor. Upale i tumori. Sjoegrenov sindrom. 16. Spojnica. Upale i tumori. Ciste. Degeneracija spojnice. 17. Rožnica. Upale, tumori, degeneracije. 18. Bjeloočnica. Upala, degeneracija i tumori bjeloočnice. 19. Srednja očna ovojnica. Upala. Uveitis. Iridociklitis. Poremećaji funkcije zjenice. 20. Leća. Anomalije, luksacija leće. Siva mrena. 21. Staklasto tijelo. Zamućenja i krvarenja. 22. Mrežnica. Očna pozadina. Pigmentacije. Upale. Poremećaji krvotoka. Degeneracije mrežnice. Odvajanje (ablacija) mrežnice. Tumori. Makularna degeneracija i Low vision. 23. Neurooftalmologija. Zastojna papila. Upale i atrofija papile i vidnoga živca. 24. Glaukom. Očni tlak. Uzroci i liječenje.25. Refrakcija oka. Poremećaji refrakcije i korekcija. 26.Strabizam. 27. Orbita. Poremećaji razvitka. Upale i tumori orbite. 28. Prirođeni (genetski) poremećaji razvitka oka. 29. Ozljede oka. Mehaničke ozljede oka, otvorene i zatvorene, odnosno prodorne i neprodorne ozljede. Termičke, kemijske i radijacijske ozljede oka. Strana tijela oka. 30. Zarazne bolesti oka. Trahom i dr. 31. Lijekovi za oči . 32. Profesionalne bolesti oka. 33. Zaštita oka.
Kompetencije:
Studenti će nakon položenog ispita dobiti osnovno znanje o općim patološkim procesima te o bolestima oka da mogu prepoznati i razlučiti uzrok problema s vidom, da li se radi o refrakcijskoj ili heteroforičnoj pogrešci zdravog oka ili je u podlozi poremećaja vida patološko stanje odnosno bolest oka.
Ishodi učenja:
Student će, nakon polaganja ovog predmeta moći: 1) Identificirati patološka stanja i bolesti oka 2) Razlučiti fiziološko stanje od patoloških promjena oka 3) Identificirati bolesti oka koje utječu na vid i vidnu oštrinu 4) Identificirati bolesti oka koje utječu na refrakcijske pogreške oka 5) Izdvojiti promjene na oku koje zahtijevaju pregled i praćenje oftalmologa 6) Nabrojiti bolesti oka koje zahtijevaju liječenje oftalmologa 7) Integrirati svoje aktivnosti u rad multidisciplinarnog tima 8) Pokazati profesionalnu i etičku odgovornost 9) Prepoznati potrebu cjeloživotnog učenja