dr. sc. Darko Virovac
Ustanova: Sveučilište u Zagrebu, Fakultet prometnih znanosti
Znanstveno polje: Tehničke znanosti / Tehnologija prometa i transport
Tema: Model poboljšanja pouzdanosti otpreme zrakoplova upravljanjem greškama u održavanju
Obrana: 24. 1. 2018.
Sadržaj:
Prema odobrenom programu održavanja zrakoplova, zračni prijevoznik planira vrijeme izvođenja zadaća održavanja zrakoplova. Zadaće održavanja zrakoplova planiraju se za vrijeme boravka zrakoplova na zemlji kad zrakoplov nije planiran za letenje. Time se osigurava da potrebno vrijeme za izvršenje zadaća održavanja zrakoplova nema utjecaja na raspoloživost zrakoplova za letenje. Neplanirano održavanje nastaje zbog tehničkog kvara ili grešaka u procesu održavanja. Zbog neplaniranog zadržavanja zrakoplova na zemlji, dolazi do poremećaja u planiranom redu letenja, kašnjenja zrakoplova na let ili otkaza leta, a ujedno se zbog dodatnih radova povećavaju troškovi održavanja zrakoplova. Greške zbog utjecaja ljudskog faktora čine do 80% grešaka koje uzrokuju neplanirano održavanje zrakoplova, a nastaju zbog pridonosećih čimbenika koji dovode do njihovog nastanka. Stoga je primarno za svaku organizaciju otkriti pridonoseće čimbenike koji dovode do nastanka grešaka zbog utjecaja ljudskog faktora. Zračni prijevoznik može, izmjenama u sustavu održavanja i unutar svoje organizacije, otkloniti pridonoseće čimbenike za nastanak grešaka zbog ljudskog faktora. U radu je prikazan model proaktivnog upravljanja greškama u održavanju koji poboljšava pouzdanosti otpreme zrakoplova i omogućava učinkovito pronalaženje pridonosećih čimbenika za nastanak grešaka zbog utjecaja ljudskog faktora. Model koristi edukativne inspekcije za otkrivanje pridonosećih čimbenika koji dovode do nastanka grešaka zbog utjecaja ljudskog faktora i implementaciju motivirajućeg čimbenika za rad u izradi i implementaciji korektivnih mjera. Model je primjenjiv za sve vrste zračnih prijevoznika bez obzira na vrstu ili veličinu flote.