Znanost i istraživanje

dr. sc. socio.Ivana Rubić

Ustanova: Sveučilište u Zadru, Poslijediplomski sveučilišni studij Kvaliteta u odgoju i obrazovanju

Znanstveno polje: Pedagogija

Tema: Akademska i socijalna uključenost kao prediktor uspjeha i završnosti studenata

Obrana: 9. 7. 2021.

 

Sadržaj:

Uspješnost prilagodbe na studij od ključne je važnosti za napredovanje studenata tijekom studija te, u konačnici, za završetak studija. U radu je analizirana uloga studentske uključenosti u kontekstu problema prilagodbe na studij i završnosti. Pri tome je naglašena važnost akademskog i socijalnog aspekta aktivne uključenosti studenata. Razlog odabira ovih odrednica istraživanja jest istražiti načine djelovanja studenata koji pridonose njihovoj uspješnosti na fakultetu. Uvažavajući teorijske okvire uključenosti, prema kojima je akademska samoučinkovitost ključna za aktivnu angažiranost studenata, ovaj je konstrukt uključen u model istraživanja. Znanstveni doprinos ovog doktorskog rada ogleda se u proširivanju polaznog modela prilagodbe i završnosti studenata integracijom elemenata uključenosti i akademske samoučinkovitosti, što je omogućilo određivanje i tumačenje čimbenika uspješnosti studenata na prvoj godini studija te izvođenje implikacija i preporuka za daljnja istraživanja. Doprinos rada očituje se i u teorijskoj i empirijskoj razradi obrazovnog koncepta uključenosti kao važnog načela studentu usmjerenog pristupa obrazovanju. Rezultati istraživanja potvrdili su pretpostavke o doprinosu uključenosti i akademske samoučinkovitosti studenata predikciji različitih aspekata prilagodbe studenata na studij.

 

Skip to content