Refrakcija dječjeg uzrasta i ambliopija

Ects: 3
Predavanja: 1
Vježbi: 1

Cilj predmeta:

Dati studentima osnovno znanje o razvoju oka kod djeteta, o anomalijama i devijacijama koji nastaju kod razvoja oka i binokularnog vida, o testovima i tehnikama ispravljanja vida. Studenti nauče kako uočiti, procijeniti i objasniti odstupanje od normalnog razvoja oka i vida.

Sadržaj predmeta:

1. Razvoj oka: Normalni prenatalni razvoj. Anomalije kod prenatalnog razvoja. Normalni postnatalni razvoj. 2. Optometrijski pregled: Povijest slučaja. Provjera prednje i stražnje očne sobice. Objektivna mjerenja ametropije. Mjerenje oštrine vida prilagođeno dječjem uzrastu. Mjerenje akomodacije. Provjera binokularnog vida. Vidno polje. Provjera kolornog vida. Osjetljivost na smanjeni kontrast. 3. Psihološki aspekt odnosa prema djetetu. 4. Dodaci za vid kod djece. Zahtjevi koje dječje naočale moraju zadovoljavati. Pripasivanje kontaktnih leća. Pomagala za slabiji vid. 5. Tretman sekundarnih anomalija. Ambliopija. Fiksacijski poremećaj. Tretman nepravilne mrežnične korespondencije. Tretman pomanjkanja fuzije i akomodacije. Tretman paralitičnog strabizma. Disleksija. Nistagmus.

Kompetencije:

Studenti će nakon položenog ispita znati pravilan razvoj oka i vida kod djece i znati procijeniti odstupanja o normalnog razvoja, znati postupke i tehnike za korekciju nastalih nepravilnosti.

Ishodi učenja:

Student će, nakon polaganja ovog predmeta moći: 1. Razlikovati normalan razvoj oka i vida od nenormalnog razvoja 2. Na osnovi povijesti slučaja odrediti svrsishodan izbor i redoslijed postupaka za provjeru vidne funkcije djeteta uz etičku odgovornost 3. Provjeriti stanje prednjeg očnog segmenta biomikroskopom uz etičku odgovornost 4. Odrediti oštrinu vida 5. Izmjeriti refrakciju objektivnim i subjektivnim metodama pogodnim za dječju uzrast uz etičku odgovornost 6. Ispitati kolorni vid, kontrastni vid i vidno polje poštujući etičku odgovornost 7. Ispitati fiksaciju te stupanj binokularnog vida i njegove anomalije za rješavanje inženjerskih problema kao dio projektnog tima 8. Razumjeti principe ortoptike i pleoptike te primijeniti postupke terapije vida (VT) uz etičku odgovornost, cjeloživotno učenje u radu multidisciplinarnog tima i izvještavanje u pisanom obliku na zahtjev i uz praćenje oftalmologa 9. Pripasivati naočale i kontaktne leće te druga optička pomagala kod djece uz etičku odgovornost i pripremu projektne dokumentacije 10. Voditi evidenciju pregleda i komunicirati nalaze poštujući8 etičku odgovornost sa kolegama i drugim djelatnicima na području brige o vidnom sustavu uz provođenje identifikacije, formulacije i rješenja praktičnih inženjerskih problema 11. Razumjeti principe ortoptike i pleoptike te primijeniti postupke terapije vida (VT) 12. Pripasivati naočale i kontaktne leće te druga optička pomagala kod djece 13. Voditi evidenciju pregleda i komunicirati nalaze sa kolegama i drugim djelatnicima na području brige o vidnom sustavu

Skip to content