Eko škola

Plan djelovanje Eko-škole VVG-a

Plan djelovanje Eko-škole VVG-a

Na temelju Ocjene stanja okoliša Veleučilište provodili aktivnosti na zadanu temu “Otpad”.

Provođenje aktivnosti definiranih Pogramom rada Eko škole Veleučilišta ima sljedeće ciljeve:

  1. Razviti potrebu očuvanja okoliša kod svih dionika
  2. Potaknuti primarnu selekciju otpada te smanjiti količine otpada na izvoru nastanka
  3. Upoznati studente s mogućnostima i načinima recikliranja pojedinih kategorija otpada
  4. Kroz izradu edukativnog eko panoa prezentirati problematiku otpada
  5. Organizacijom radionica senzibilizirati studente za ovaj vrlo važan problem.

Otpad, odnosno njegovo zbrinjavanje, predstavlja jedan od ključnih ekoloških problema današnjice. Potrošački mentalitet sve je izraženiji, a prekomjerna eksploatacija prirodnih resursa, gomilanje otpadnih tvari i uništavanje prirode i okoliša pridonose poremećaju biološke ravnoteže na Zemlji. Jedna od posljedica masovne proizvodnje i potrošnje je svakako povećanje količina otpada koji nastaje kao i njegovo gomilanje. Stvaranjem sve većih količina otpada čovjek znatno narušava prirodnu ravnotežu pa pristup rješavanju problema otpada čini jedan od prioriteta u smanjenju onečišćenja okoliša.

Količine otpada iz godine u godinu sve više rastu, a javljaju se i nove tehnologije koje reproduciraju nove vrste otpada. U Republici Hrvatskoj se, sukladno gospodarskom razvoju i povećanju potrošnje, također bilježi stalni rast proizvedenog komunalnog otpada. Procjene govore da se većina otpada nastalog u Republici Hrvatskoj, mjereno milijunima tona godišnje, odlaže dok tek vrlo mali udio od ukupnih količina otpada nađe put k oporabi. Velik problem predstavlja i činjenica da samo mali dio stanovništva RH shvaća da je otpad najznačajniji problem zaštite okoliša u RH, a velik broj nema svijesti o potrebi odvojenog prikupljanja otpada i recikliranju.

Problemi s odlagalištima, troškovi održavanja i saniranja odlagališta, ali i onečišćenje okoliša toliko su narasli da je stari način postupanja i odnosa čovjeka prema otpadu jednostavno neprihvatljiv. Cjelovit sustav gospodarenja otpadom temelji se na principu hijerarhijskog koncepta u kojem se na vrhu nalazi izbjegavanje otpada, potom slijedi vrednovanje, a tek na kraju odlaganje. Zbrinjavanje otpada ovisi i od pojedinca koji se u svakodnevnom životu može odlučiti između ekološkog ili neekološkog ponašanja, stoga se sve veći naglasak stavlja na individualna ponašanja i prakse poslovnih subjekata kao i na strategije koje promoviraju individualna i društveno odgovorna ponašanja s ciljem odvojenog prikupljanja i recikliranja otpada.

Na Veleučilištu je postavljen velik broj spremnika za odvojeno prikupljanje otpada (staklo, papir i karton, plastika, EE otpad, stare baterije…) te se kontinuirano radi na podizanju ekološke svijesti studenata kroz razne aktivnosti, radionice, izložbe, grupni rad i terenske vježbe, ali i kroz nastavni program predmeta kroz koje se provodi program međunarodne Eko škole na Veleučilištu (Ekologija, Geokemija okoliša, Gospodarenje otpadom, Kemija zagađivala, Metode procjene utjecaja na okoliš, Osnove ekologije, Zaštita zraka i Zelena logistika).

Skip to content