Plan djelovanje Eko-škole VVG-a
Plan djelovanje Eko-škole VVG-a
Na temelju Ocjene stanja okoliša Veleučilište provodili aktivnosti na zadanu temu “Otpad”.
Provođenje aktivnosti definiranih Pogramom rada Eko škole Veleučilišta ima sljedeće ciljeve:
- Razviti potrebu očuvanja okoliša kod svih dionika
- Potaknuti primarnu selekciju otpada te smanjiti količine otpada na izvoru nastanka
- Upoznati studente s mogućnostima i načinima recikliranja pojedinih kategorija otpada
- Kroz izradu edukativnog eko panoa prezentirati problematiku otpada
- Organizacijom radionica senzibilizirati studente za ovaj vrlo važan problem.
Otpad, odnosno njegovo zbrinjavanje, predstavlja jedan od ključnih ekoloških problema današnjice. Potrošački mentalitet sve je izraženiji, a prekomjerna eksploatacija prirodnih resursa, gomilanje otpadnih tvari i uništavanje prirode i okoliša pridonose poremećaju biološke ravnoteže na Zemlji. Jedna od posljedica masovne proizvodnje i potrošnje je svakako povećanje količina otpada koji nastaje kao i njegovo gomilanje. Stvaranjem sve većih količina otpada čovjek znatno narušava prirodnu ravnotežu pa pristup rješavanju problema otpada čini jedan od prioriteta u smanjenju onečišćenja okoliša.
Količine otpada iz godine u godinu sve više rastu, a javljaju se i nove tehnologije koje reproduciraju nove vrste otpada. U Republici Hrvatskoj se, sukladno gospodarskom razvoju i povećanju potrošnje, također bilježi stalni rast proizvedenog komunalnog otpada. Procjene govore da se većina otpada nastalog u Republici Hrvatskoj, mjereno milijunima tona godišnje, odlaže dok tek vrlo mali udio od ukupnih količina otpada nađe put k oporabi. Velik problem predstavlja i činjenica da samo mali dio stanovništva RH shvaća da je otpad najznačajniji problem zaštite okoliša u RH, a velik broj nema svijesti o potrebi odvojenog prikupljanja otpada i recikliranju.
Problemi s odlagalištima, troškovi održavanja i saniranja odlagališta, ali i onečišćenje okoliša toliko su narasli da je stari način postupanja i odnosa čovjeka prema otpadu jednostavno neprihvatljiv. Cjelovit sustav gospodarenja otpadom temelji se na principu hijerarhijskog koncepta u kojem se na vrhu nalazi izbjegavanje otpada, potom slijedi vrednovanje, a tek na kraju odlaganje. Zbrinjavanje otpada ovisi i od pojedinca koji se u svakodnevnom životu može odlučiti između ekološkog ili neekološkog ponašanja, stoga se sve veći naglasak stavlja na individualna ponašanja i prakse poslovnih subjekata kao i na strategije koje promoviraju individualna i društveno odgovorna ponašanja s ciljem odvojenog prikupljanja i recikliranja otpada.
Na Veleučilištu je postavljen velik broj spremnika za odvojeno prikupljanje otpada (staklo, papir i karton, plastika, EE otpad, stare baterije…) te se kontinuirano radi na podizanju ekološke svijesti studenata kroz razne aktivnosti, radionice, izložbe, grupni rad i terenske vježbe, ali i kroz nastavni program predmeta kroz koje se provodi program međunarodne Eko škole na Veleučilištu (Ekologija, Geokemija okoliša, Gospodarenje otpadom, Kemija zagađivala, Metode procjene utjecaja na okoliš, Osnove ekologije, Zaštita zraka i Zelena logistika).