Osiguravanje kvalitete

Izvješće o unutarnjoj prosudbi 2012.

28.09.2012

5.3.     Ocjenjivanje studenata

5.3.1.      Utvrđeno stanje

  • Postoje kriteriji i postupci za ocjenjivanje studenata, ali njihova ujednačenost nije na najvišoj razini, te ima izdvojenih slučajeva neujednačenosti kriterija u ocjenjivanju kod nastavnika na istom predmetu;
  • Nastavnici Veleučilišta, objavljuju kriterije i postupke ocjenjivanja, kao i uvjete za polaganje predmeta, ali na različitim mjestima (kroz informacijski sustav za praćenje studenata i cjelokupnog nastavnog procesa – ‘Pretinac’, preko sustava za e-učenje – ‘Gaudeamus’, a dio nastavnika, uglavnom vanjskih suradnika, objavljuje usmeno  ili kroz prezentacijske materijale na početku semestra);
  • Studenti su upoznati s kriterijima i postupcima ocjenjivanja gotovo svih nastavnika;
  • Transparentnost i objektivnost ocjenjivanja studenata je u najvećoj mjeri u potpunosti zastupljena posebno pri polaganju pismenih ispita elektroničkim putem (preko sustava Gaudeamus), te kod samo malog broja studenata Očne optike postoji sumnja u neobjektivnost ili favoriziranje grupe studenata;
  • Provjera znanja kroz parcijalne ispite (kolokvije) i završne ispite provodi se većim dijelom pismenim putem (na papiru ili preko Gaudeamusa), dok manji dio nastavnika prakticira ujedno i obavezan usmeni ispit;
  • Nedovoljno se koristi informacijski sustav e-učenja Gaudemaus za samostalno učenje i za provjeru znanja i provjeru ishoda učenja;
  • Ispitni rokovi za završne ispite su vrlo dobro organizirani, no unatoč tomu, događa se, da su u istom tjednu planirani ispiti iz više predmeta za istu nastavnu skupinu, ali to nije učestalo i ne predstavlja veći problem studentima;
  • Ispitnih rokova ima dovoljno, a Odjel za nastavnu djelatnost kontinuirano analizira prolaznost pojedinih nastavnih skupina po predmetima, te prema tomu, u dogovoru s predmetnim nastavnikom po potrebi i povećava broj ispitnih rokova;
  • Zbog neujednačenih kriterija ocjenjivanja kod više nastavnika na istom predmetu, studenti izražavaju potrebu za ujednačavanjem kriterija ili da ispite provodi samo jedan nastavnik;
  • Sve strukture na Veleučilištu upoznate su s postojanjem i načinom provođenja žalbenog postupka.

5.3.2.      Zaključak

Sustav ocjenjivanja je organiziran sukladno relevantnim dokumentima, velika većina nastavnika Veleučilišta uvjete, kriterije i postupke ocjenjivanja objavljuje kroz interne informacijske sustave i stalno su dostupni studentima.

Nedovoljno korištenje suvremene tehnologije e-učenja za samostalno učenje i provjeru znanja studenata.

Postupkom žalbe na ocjenu osigurana je zaštita prava studenata i transparentno i objektivno ocjenjivanje.

5.3.3.      Preporuke za poboljšanje kvalitete

Ustrajati da uvjeti, kriterij i postupci ocjenjivanja za sve predmete, bez izuzetaka, uvijek budu dostupni studentima kroz informacijske sustave Veleučilišta, te precizirati obvezno mjesto (Pretinac ili Gaudemaus) gdje će se to objavljivati.

Maksimalno, koliko je to god moguće, raditi na ujednačavanju kriterija za ocjenjivanje, kroz donošenje preporuka i standardiziranih modela ocjenjivanja (potrebno ih je izraditi), te prema njima definirati model ocjenjivanja za svaki predmet ili grupu predmeta zasebno.

Povećati broj predmeta pripremljenih za samostalno učenje na daljinu, kao i provjere znanja, koristeći informacijski sustav e-učenja.

Skip to content